Zakończenie pierwszego turnusu E- Journalism Academy Camp w Mielcu

W dniach 13-17 września 2021 gościliśmy 25. dziennikarzy pracujących w lokalnych portalach informacyjnych. Obóz został zorganizowany przez Stowarzyszenie Prasy Lokalnej z Jarocina pod patronatem Google w gościnnych progach Hotelu Polskiego w Mielcu.

Dla wszystkich uczestników była to okazja do podniesienia swoich kompetencji cyfrowych oraz rozwiązań, które mogą skutecznie zwiększyć jakość treści oraz zwiększyć ruch na prowadzonych przez nich portalach informacyjnych.

Pierwszy turnus E- Journalism Academy Camp 2021 w imieniu Stowarzyszenia Prasy Lokalnej otworzył Bogdan Rojkowicz prezes AWR Korso w Mielcu. Po powitaniu gości i wykładowców przyszedł czas na intensywne szkolenie.

Szkolenia rozpoczął Paweł Jaśkowski Manager projektu News4Media w Grupie Tipmedia. Uczestnicy przez dwa dni poznawali zagadnienia organizacji pracy redakcji, utrzymania uwagi czytelnika i doboru tematów. Dodatkowo dziennikarze poznali sposoby i potrzebę budowania marki osobistej. Kolejna porcja wiedzy to maksymalne wykorzystanie potencjału artykułów.

W dalszej części obozu uczestnicy zostali zapoznani z dobrymi praktykami SEO. Tę część przeprowadził Rafał Kozłowicz Digital Marketing Leader w Grupie Tipmedia. Jest on odpowiedzialny za content, zwiększanie zasięgów i pozyskiwanie leadów w świecie online.

Uczestnicy poznali jak działa wyszukiwarka, co widzi robot a co człowiek. Nauczyli się jak tworzyć tytuły pod SEO oraz poznali, na czym polegają opisy meta description. Kolejnymi ważnymi elementami była wiedza na temat nagłówków, link buildingu, długości i struktury artykułu. Oprócz wiedzy teoretycznej uczestnicy wzięli udział w części praktycznej. Warsztaty okazały się bardzo ważnym elementem pozwalającym na zastosowaniu zdobytej wiedzy w praktyce.

Ostatniego dnia słuchacze zapoznali się z rozwiązaniami Google, mającymi na celu wsparcie pracy dziennikarzy internetowych. Ten blok poprowadził Piotr Zieliński – dziennikarz, freelancer pracujący w Newsweek Polska oraz Google. W Google prowadzi warsztaty i szkolenia dla redakcji medialnych w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Szkoli dziennikarzy z wykorzystania narzędzi internetowych w pracy dziennikarskiej np. do wizualizacji danych, czy weryfikacji informacji w Internecie.

W drugim bloku dziennikarze poznali zagadnienia analityki w lokalnych portalach informacyjnych. Tę część poprowadził Tomasz Pawęzka. Przedsiębiorca, programista i designer serwisów internetowych. Zajmuje się logistyką i wdrożeniami nowych rozwiązań technologicznych pozwalających na stworzenie nowoczesnych redakcji informacyjnych. Zajmuje się analityką, optymalizacją i redakcją treści pod SEO w portalach informacyjnych.

Uczestnicy w tej części poznali sposoby na pozyskiwanie, gromadzenie i analizowanie danych statystycznych. Głównym elementem było przedstawienie sprawdzonych metod gromadzenia danych, sposobów ich odczytywania i wyciągania wniosków.    Obóz miał charakter szkoleniowo-integracyjny. Dziennikarze wzięli udział w Garden Party zorganizowanym w Karczmie Polskiej. Kolejnym spotkaniem integracyjnym były zajęcia strzeleckie zakończone ogniskiem ze śpiewemprzy akompaniamencie gitary. Oczywiście nie zabrakło gorącego bigosu, grochówki i kiełbasy z rusztu.

Kulminacją spotkań integracyjnych była wycieczka do Sandomierza, podczas której mogliśmy poznać historię miasta, zobaczyć ciekawe miejsca oraz zobaczyć plan filmu Ojciec Mateusz. Udało się nam natrafić na realizację zdjęć.   Na zakończenie obozu uczestnikom wręczono certyfikaty uczestnictwa. Po tym nastąpiło oficjalne zakończenie uwieńczone pamiątkowym zdjęciem a pożegnaniom nie było końca