Konkurs dziennikarski „Local e-Journalism Awards 2021”, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Mediów Lokalnych, został rozstrzygnięty. – Po raz pierwszy zorganizowaliśmy konkurs, który był adresowany tylko do lokalnych portali internetowych. To chyba znak czasu, bo lokalne media cyfrowe nabierają coraz większego znaczenia. To także odważna decyzja ze strony naszego Stowarzyszenia, bo przecież „korzenie” dużej liczby członków organizacji są w prasie drukowanej. Chcemy jednak iść z duchem czasu. Stąd takie kategorie w konkursie, stąd ultranowoczesna, niespotykana w innych konkursach, statuetka dla zwycięzców głównych nagród – mówi Piotr Piotrowicz, prezes Stowarzyszenia.
Nagrody w konkursie zostały wręczone wieczorem w środę 2 marca w czasie uroczystej gali, która odbyła się w warszawskim Campusie Google. Niestety, ze względu na ograniczenia covidowe wzięło w niej bezpośredni udział tylko 40 osób, pozostali mogli śledzić w internecie transmisję z przebiegu uroczystości. Galę poprowadziła Agnieszka Szydłowska z „Newonce”.
Na konkurs wpłynęło kilkaset prac, które oceniało jury w składzie: Mirosław Pęczak – przewodniczący jury („Polityka”), Michał Broniatowski (onet.pl), Paweł Nowacki (Digital Flow), Marek Miller (Google), Elżbieta Jachymczak („Business Intelligence”), Bogna Świątkowska (Roxy FM), Waldemar Śliwczyński („Kwartalnik Fotografia”), Mariusz Forecki (Pix House, fotograf).
Po trudnych i długotrwałych obradach jury wyłoniło laureatów. Zostali nimi:
Kategoria Fotorelacja – Perła Podlasia w Ogniu, płonął Pałac w Korczewie – Agnieszka Król tygodniksiedlecki.com
Kategoria Zdjęcie – Czarne chmury nad Bełchatowem – Rafał Kurek ddbelchatow.pl
Kategoria portal lokalny do 150 tys. użytkowników – korsokolbuszowskie.pl
Kategoria portal lokalny powyżej 150 tys. użytkowników – ddbelchatow.pl
Kategoria Local Economy Award – Stanisław Chudy sztafeta.pl
Kategoria Local Creative Award – moja-ostroleka.pl, serwis o smogu
Kategoria News:
III miejsce Bartłomiej Furmanowicz Wojna o Face 2 Face w Rybniku. Policja ruszyła z pałkami, gazem i bronią hukową,rybnik.com.pl
II miejsce Piotr Kanikowski Dom z wyjściem na tron nj24.pl
I miejsce Kamil Kulig, Syn starosty z PiS zakłada fundację i błyskawicznie dostaje publiczną kasę, tubalecznej.pl
Kategoria film/ relacja video
III miejsce Matka (nie) polka Krzysztof Kurasiewicz dziennikawschodni.pl
II miejsce Nie wierzyli w Covid Paweł JędrusikTVS
I miejsce Relacja z Fantasy Online Convention 1.0 tetka.pl Piotr Bunkowski
Kategoria Pro Publico Bono im. Stefana Bratkowskiego: akcja #wspieramjarocinskie na portalu jarocinska.pl
Głównym Partnerem i sponsorem Konkursu był Google News Inititive, Mecenasem BGK Bank Gospodarstwa Krajowego, a transmisję przeprowadziła Agencja Reklamowa Tigers z Warszawy.