baner

Konkurs dziennikarski “Local e-Journalism Awards 2022”

Po raz drugi Stowarzyszenie Mediów Lokalnych ogłasza Konkurs Dziennikarski “Local e-Journalism Awards 2022”.Podobnie jak przed rokiem konkurs został zaadresowany tylko do dziennikarzy i wydawców lokalnych portali internetowych.

Ubiegłoroczna edycja okazała się naprawdę udana. I uczestnicy, i obserwatorzy, wreszcie członkowie jury ocenili inicjatywę naszego Stowarzyszenia bardzo wysoko. Liczba prac zgłoszonych do rywalizacji przekroczyła nasze oczekiwania. To była przecież pierwsza edycja naszego konkursu. Początki z reguły nie są łatwe – mówi prezes Stowarzyszenia Mediów Lokalnych Piotr Piotrowicz.

Konkurs startuje 8 grudnia 2022 roku. W poszczególnych kategoriach można zgłaszać publikacje internetowe, które ukazały się pomiędzy 1 stycznia  a 31 grudnia 2022 r.  za pomocą specjalnych formularzy zgłoszeniowych znajdujących się w zakładce konkursu na stronie  Stowarzyszenia www.localpress.pl. Termin nadsyłania prac upływa 25 stycznia 2023 r.

Prace konkursowe oceniać będzie jury pod przewodnictwem red. Mirosława Pęczaka (“Polityka”). W jego skład weszli red. Katarzyna Kozłowska (“Fakt”), red. Elżbieta Jachymczak, red. Bartosz Węglarczyk (“Onet”), red. Witold Bereś, red. Waldemar Śliwczyński, Mariusz Forecki (artysta fotograf), Marek Miller (Google), Paweł Nowacki (ekspert mediów).

To wybitni dziennikarze i znawcy naszego zawodu. Niezmiernie się cieszę, że zgodzili się wziąć na siebie odpowiedzialność za ocenę prac. Mają naprawdę niełatwe zadanie i na dodatek wymagające znacznej ilości czasu – mówi Piotr Piotrowicz. Prezes Stowarzyszenia jednocześnie podkreśla, że konkurs się nieco zmienił. – Po konsultacjach postanowiliśmy wprowadzić kategorię “publicystyka” oraz “zdjęcie wykonane za pomocą drona”, nie ma za to odrębnej kategorii dotyczącej ekonomii i gospodarki – tego typu teksty można zgłaszać właśnie jako publicystyczne.

Głównym Partnerem Konkursu jest podobnie jak przed rokiem Google Polska. Mecenasami nagród w poszczególnych kategoriach zostali Adrino Mobile, Waytogrow i znana firma mleczarska “Spomlek”. 

Najbardziej prestiżową nagrodą będzie Nagroda Pro Publico Bono im. Stefana Bratkowskiego. Patronem wyróżnienia jest, za zgodą Rodziny, zmarły przed dwoma laty redaktor Stefan Bratkowski, wielki orędownik i przyjaciel mediów lokalnych, pierwszy prezes SDP w roku 1989, a później Honorowy Prezes tego Stowarzyszenia. 

Jesteśmy bardzo dumni z faktu, iż ta nagroda nosi imię Stefana Bratkowskiego. Ważne, aby jego nazwisko kojarzyło się z niecodziennymi inicjatywami lokalnych portali i ludzi z nimi związanych – mówi Piotr Piotrowicz. Nagroda im. Stefana Bratkowskiego nie ma zamkniętego katalogu kategorii. Mogą być do niej zgłaszane ważne inicjatywy podejmowane przez lokalne redakcje, akcje społeczne realizowane z ich udziałem, ale także autorzy materiałów dziennikarskich podejmujących ważne społecznie tematy, w tym publikacje będące wynikiem śledztw dziennikarskich. Organizator nie wyklucza też wyróżniania osób lub redakcji szczególnie zaangażowanych w działalność społeczną, poświęcających się dla innych, których postawa i poświęcenie są pokazywane w lokalnych mediach. Ważne, aby takie działania wpisywały się w ideę służby publicznej mediów.

W Konkursie Dziennikarskim “Local e-Journalism Awards 2022” nie mogą brać udziału media wydawane przez władze samorządowe lub wydawców finansowanych ze środków publicznych. Natomiast do udziału są zaproszeni dziennikarze i wydawcy wszystkich pozostałych mediów, niezależnie od tego, czy są członkami Stowarzyszenia, czy też nie.

Szczegóły dotyczące Konkursu – regulamin, formularze zgłoszeniowe oraz informacje dotyczące konkursu znajdują się TUTAJ

Rozstrzygnięcie Konkursu nastąpi w marcu 2023 roku. W czasie III Forum Mediów Lokalnych “Lokalsi 4.0 w Warszawie na uroczystej Gali Konkursu zostaną wręczone nagrody i wyróżnienia.