Rusza akademia szkoleń profesjonalistów dla gazet i mniejszych portali

Rozpoczęły się zapisy do Academy of Digital Craft, kursu dla osób odpowiedzialnych za rozwój cyfrowy w gazetach, portalach, radiach i innych mediach w Polsce. Ambicją twórców Akademii jest wykształcenie grupy profesjonalistów w mediach, które takich osób nie mają.

Organizatorem cyklu jest Stowarzyszenie Praktyków Transformacji Cyfrowej Praktycy.eu. Akademia potrwa rok. Program, liczba wykładów i warsztatów dostosowane są do napiętego kalendarza pracowników polskich mediów. Projekty uczestników, w których wiedza i umiejętności zdobyte podczas zajęć zostaną najefektywniej wykorzystane, wezmą udział w konkursie na najlepszy projekt.

Program Akademii obejmuje prawidłowe prowadzenie i rozwój produktu cyfrowego, efektywne zarządzanie przestrzenią reklamową, multimedia, zasady pracy z zewnętrznym dostawcą IT, wykorzystanie sztucznej inteligencji w newsroomie oraz na stronie, i wiele innych. Wykłady i sesje mentoringowe poprowadzą doświadczeni specjaliści z dużych mediów.

Wymyśliliśmy Akademię, widząc z jakim trudem radzi sobie w internecie wiele polskich mediów. Tworzą świetne treści, ale nie potrafią wykorzystać wszystkich szans na ich dystrybucję i monetyzację – podkreślają Paweł Nowacki i Jarosław Śliżewski ze Stowarzyszenia Praktyków Transformacji Cyfrowych, inicjatora Akademii – Zapraszamy do Akademii wszystkich pracowników mediów, którzy rozumieją jak ważną rolę pełni w mediach produkt cyfrowy i umiejętności zarządzania nim. Jak ważny jest ten obszar dla realizacji misji dziennikarskiej.

Zapisy potrwają do 25 listopada włącznie, a zgłaszać się można pod tym linkiem.

Akademię wspiera Stowarzyszenie Mediów Lokalnych.

Partnerem Akademii jest National Endowment for Democracy, który każdego roku przyznaje ponad 2000 dotacji na wsparcie projektów zagranicznych grup pozarządowych, działających na rzecz demokratycznych celów w ponad 100 krajach.