Znamy szczegółowy program IV Forum Mediów Lokalnych “Lokalsi 4.0”. Tradycyjna już konferencja wydawców i dziennikarzy mediów lokalnych zostanie poświęcona przede wszystkim sztucznej inteligencji. Jej temat “AI szanse i wyzwania dla lokalnych wydawców” wzbudza szerokie zainteresowanie. Forum odbędzie się 6 marca 2024 r. w Campusie Google przy Palcu Konesera na warszawskiej Pradze.
Organizatorem Konferencji jest Stowarzyszenie Mediów Lokalnych. To już czwarta edycja najważniejszego spotkania polskich wydawców lokalnych mediów cyfrowych. Poprzednie spotkały się z ogromnym zainteresowaniem i uzyskały pozytywne oceny uczestników i partnerów wydarzenia. – Dynamicznie rozwijające się technologie stanowią dla lokalnych wydawców duże wyzwanie – stajemy przed koniecznością systematycznego ich wdrażania do codziennej działalności naszych wydawnictw. Pojawia się wiele problemów. Stąd w naszym środowisku cały czas jest sygnalizowana potrzeba spotkań. I to nie takich przy pomocy komunikatorów, ale przede wszystkim offline. W czasie bezpośrednich rozmów możemy lepiej poznać oczekiwania wydawców i dziennikarzy i w odpowiedni sposób przygotować działania Stowarzyszenia i jego agend. – mówi Piotr Piotrowicz, Prezes Stowarzyszenia Mediów Lokalnych.
W czasie trwania tegorocznego Forum Mediów Lokalnych przybliżona zostanie nie tylko problematyka dynamicznego rozwoju AI. Zaprezentują się też polskie Startupy, które w swojej działalności wykorzystują sztuczną inteligencję, również w tych obszarach, które mogą być interesujące dla lokalnych mediów. – Przedstawimy też przykłady stosowania AI przez portale członków SML. Nie jest bowiem tak, że lokalni wydawcy z założonymi rękami przyglądają się rewolucji technologicznej – dodaje Mateusz Orzechowski, wiceprezes SML.
Konferencja odbywa się dzięki wsparciu Google Polska, który od wielu lat jest strategicznym Partnerem Stowarzyszenia Mediów Lokalnych. – Wsparcie Google Polska jest dla Stowarzyszenia kluczowe. Bez naszych partnerów z największej firmy technologicznej świata nie udałoby się zrealizować nie tylko Forum Mediów Lokalnych, ale także wielu innych przedsięwzięć, spośród których szczególną wagę przykładamy do wsparcia technologicznego i całego pakietu szkoleń – mówi Piotr Piotrowicz. I dodaje: – Szczególnie chciałbym podziękować Magdzie Kotlarczyk – CEO Google Polska oraz Marcinowi Olendrowi i Markowi Millerowi za współpracę i wiarę w to, że nasz wspólny przecież projekt odniesie sukces.
IV Forum Mediów Lokalnych “Lokalsi 4.0” rozpocznie się 6 marca 2024 r. o godzinie 10.00 w Kampusie Google w Warszawie. Udział w forum jest bezpłatny, ale obowiązują na nie zapisy (w tym celu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie wydarzenia www.lokalsi4-0.pl).
Szczegółowy program Konferencji zamieszczamy poniżej oraz na stronie internetowej Forum www.lokalsi4-0.pl
PROGRAM IV FORUM MEDIÓW LOKALNYCH “LOKALSI 4.0”
“AI szanse i wyzwania dla lokalnych wydawców”.
10:00 Inauguracja IV Forum Mediów Lokalnych Lokalsi 4.0
Piotr Piotrowicz – Prezes Stowarzyszenia Mediów Lokalnych
Marek Miller – Strategic News Partner Manager, CEE, Google Poland
10:05 – 10:25 – Cezary Szczepański – BEZ KOMPLEKSÓW. 10 dowodów na to, że AI i automatyzacja mogą zmienić świat mediów lokalnych
10:25 – 10:40 – prezentacja – Startup one2tribe Wojciech Ozimek – AI i Gamifikacja: Nowa Dynamika w Trójkącie „Wydawnictwo-Reklamodawca-Influencer”
10:40 – 11:00 – Marcin Sawicki (TVN) – Technologie sztucznej inteligencji generatywnej w mediach lokalnych
11:00 – 11:15 – Krzysztof Chojnowski case study – AI w praktyce portalu mojaostroleka.pl
11:15 – 11:35 – Paweł Szczyrek (Creative and Content manager, IDEO Force) – D(AI) z siebie więcej. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy dziennikarza. Wskazówki
11:35 – 11:50 – prezentacja: startup Smartymeet
11:50 – 12:05 – Lokalsi dla demokracji – informacja o projekcie – Beata Frąckowiak – Piotrowicz
12:05 – 12:30 – przerwa kawowa
12:30 – 13:00 – Anna Gumkowska (IAB): Rewolucja AI: demokratyzacja IT i nowy mindset w biznesie
13:00 – 13:20 – prezentacja: StartUp Cosmose AI
13:20 – 13:50 – debata: AI – entuzjaści kontra sceptycy wykorzystania AI w mediach i… nie tylko.
Moderator: Anna Gumkowska (IAB).
Uczestnicy: AI: Sebastian Kondracki, Jarosław Śliżewski, Krystian Wydro
14:00 – 14:40 – lunch
14:40 – 15:00 – Prezentacja: Klaster Mediów Lokalnych “Lokalsi” – Bartosz Kwarciak
15:00 – 15:25 – Julia Zdobylak – Świat reklam w wyszukiwarce Google wspieranych sztuczną inteligencją Senior SEM & Paid Social Planner
15:25 – 15:50 – AI – przegląd regulacyjny – mec. Marcin Ręgorowicz
15:50 – 16:10 – Sztuczna inteligencja – twój nowy współpracownik – Filip Jędruch
16:10 – 16:15 – Zakończenie i podsumowanie
18:00 – 19:30 – Gala wręczenia nagród w Konkursie dziennikarskim
19:30 Afterparty