Wydawcy i dziennikarze portali biorących udział w projekcie uczyli się w jaki sposób budować wizję marki i portalu oraz tworzyli odpowiednią dla jej realizacji strategię redakcyjną. Dwudniowe szkolenie z Agnieszką Doleżych odbyło się w formule hybrydowej- część uczestników była stacjonarnie w siedzibie Stowarzyszenia Mediów Lokalnych, a ci z bardziej odległych zakątków Polski uczestniczyli w szkoleniu online.
Pierwszy dzień szkolenia (24.04.2024) to praca z modelem Lean Canvas, definiowaliśmy, kto jest użytkownikiem naszych portali, jakie ma problemy i jak możemy mu pomóc w ich rozwiązaniu w charakterystyczny dla nas i niepowtarzalny sposób. Drugiego dnia (25.04.2024) formatowaliśmy treści na poziomie głębokim, zastanawialiśmy się i odpowiadaliśmy na pytania jakie funkcje mają do spełnienia nasze treści i jakie korzyści dają użytkownikom. Szkolenie było dedykowane pod portale lokalne. Dzięki temu mieliśmy możliwość pracy na przykładach „z naszego podwórka”.
Ze szkolenia uczestnicy wyszli z listem, który jest swoistym projektem obietnicy dla użytkowników portali.
Projekt “Lokalsi dla demokracji” realizowany jest z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego z Funduszy Norweskich.