Regulamin Konkursu o Nagrodę Stowarzyszenia Mediów Lokalnych"Local e-Journalism Awards 2021"
Art. 1. Postanowienia ogólne
Konkurs o Nagrodę Stowarzyszenia Mediów Lokalnych “Local e-Journalism Awards 2021” organizuje Stowarzyszenie Mediów Lokalnych z siedzibą 63-200 Jarocin, ul. Kasprzaka 1A, zwane dalej Organizatorem. Regulamin Konkursu dostępny jest w siedzibie organizatora, a także na stronie internetowej konkursu www.localpress.pl.
Nagroda “Local e-Journalism Awards 2021” przyznawana będzie za najlepsze materiały audio, teksty, zdjęcia i fotorelacje, materiały internetowe oraz cyfrowe przedsięwzięcia medialne, które zostały opublikowane lub wyemitowane w lokalnych mediach cyfrowych w języku polskim między 1 stycznia 2021 roku a 31 grudnia 2021 roku.
Dla potrzeb tego Konkursu Organizator definiuje lokalne media cyfrowe jako funkcjonujące w sieci Internet środki przekazu, które można wyodrębnić z krajowego systemu medialnego poprzez odwołanie się do dwóch podstawowych kryteriów: lokalnego zakresu zainteresowania i lokalnego zasięgu oddziaływania, przy czym lokalny zakres zainteresowania oznacza dominację w przekazie medialnym problematyki bezpośrednio lub pośrednio nawiązującej do miejscowej rzeczywistości społecznej, kulturalnej politycznej i gospodarczej, w której funkcjonuje dana, mniej lub bardziej wyraźnie wyodrębniona społeczność lokalna.
Termin zgłoszeń: od 28 grudnia 2021 do 31 stycznia 2022
W konkursie nie mogą uczestniczyć media lokalne, których wydawcą jest administracja rządowa, samorządy każdego szczebla oraz wydawnictwa, w których większościowe udziały posiadają administracja rządowa, samorządy każdego szczebla lub spółki prawa handlowego będące ich własnością.
Art. 2. Kategorie
Nagrody będą przyznawane w sześciu kategoriach:
- News
- Najlepsze zdjęcie i najlepsza fotorelacja
- Reportaż filmowy/film/materiał wideo
- Najlepszy portal internetowy w dwóch kategoriach – do 150 tys. u miesięcznie i od 150 tys. do 500 tys. u miesięcznie
- Nagroda Pro Bono Publico im. S. Bratkowskiego
- Nagrody Specjalne, o których mowa w Art.3 niniejszego Regulaminu
Art.3 Nagrody Specjalne
Organizator ustanawia następujące Nagrody Specjalne:
Nagrodę Specjalną Local Creative Award dla redakcji, która wykazała się innowacyjnym podejściem w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej.
Nagrodę Specjalną Local Economy Award dla dziennikarza lub redakcji wyróżniających się profesjonalizmem, wysoką jakością i obiektywną prezentacją tematów dotyczących lokalnych problemów gospodarczych.
Art.4 Zgłoszenia do konkursu
- Zgłoszenia do konkursu należy dokonać za pomocą Formularza zgłoszeniowego odpowiedniego dla danej kategorii.
- Teksty w kategoriach 1-3 oraz w do nagrody Local Economy Awards mogą zgłaszać do konkursu dziennikarze, redaktorzy naczelni lub wydawcy. Zgłoszenia w kategoriach 4 i 5 Local Creative Awards są dokonywane przez wydawców lub redaktorów naczelnych
- W kategoriach 1-3 oraz do Nagrody Specjalnej Local Economy Award można zgłosić do konkursu łącznie nie więcej niż trzy prace jednego autora.
- W kategorii zdjęcie, fotorelacja, fotoreportaż można zgłosić nie więcej niż trzy zdjęcia jednego autora i jeden jego fotoreportaż składający się z maksymalnie 10 zdjęć. Do konkursu mogą być zgłaszane jedynie zdjęcia wykonane wyłącznie na terenie Polski.
- W kategorii – materiały wideo, można zgłosić do dwóch materiałów wideo jednego autora.
- W kategorii Pro Bono Publico im. S. Bratkowskiego dopuszczalne są 3 zgłoszenia pochodzące z jednej redakcji
Art.5 Jury i rozstrzygnięcie Konkursu
- Jury Konkursu powołuje Organizator
- W skład jury wchodzą doświadczeni ludzie mediów zaproszeni przez Organizatora
- Obrady jury prowadzi, bez prawa głosu, osoba wskazana przez Organizatora. Może nią być jeden z członków jury.
- Jury pracuje w dwóch etapach: w pierwszym dokonuje preselekcji zgłoszonych prac. Po przeprowadzeniu głosowania jury w każdej kategorii ma prawo wskazać do pięciu materiałów. Członkowie jury mają prawo do nie nominowania żadnego materiału z powodu niskiego poziomu ich prac.
- Jury, nominując do nagrody najlepsze spośród zgłoszonych materiałów, będzie się kierować następującymi kryteriami:
- wybitne walory warsztatowe,
- znaczenie materiału dla opinii publicznej,
- ciekawy, indywidualny charakter materiału,
- zachowanie standardów etycznych dziennikarstwa.
- Szczególne zasady dotyczące Kategorii NEWS
W Kategoriii NEWS oceniane są teksty związane z przekazywaniem wiadomości. Organizator nie wprowadza ograniczeń dotyczących tematyki.
Ponieważ internet nie ma ograniczeń przypisanych mediom drukowanym, w tej kategorii nie wprowadza się ograniczeń co do wielkości przekazu, ale zwraca się też uwagę na nowatorskie, niekonwencjonalne przekazywanie informacji, w tym wykorzystanie różnych możliwości, np. w pakietach z innymi przekazami, choćby materiałem fotograficznym, filmowym, podcastem itp. W tej kategorii jury będzie zwracać uwagę w szczególności na:
- ciekawy, indywidualny charakter przekazu, z wykorzystaniem niestandardowych możliwości przekazu
- walory warsztatowe, w tym w szczególności językowe
- znaczenie materiału dziennikarskiego dla społeczności lokalnej
- uzyskanie interakcji z użytkownikami
-
Szczególne zasady dotyczące Kategorii NAJLEPSZY LOKALNY PORTAL INTERNETOWY
Oceniając lokalne portale internetowe jury przyzna dwie nagrody:
- w kategorii portali do 150 tys. użytkowników miesięcznie
- w kategorii od 150 tys. do 500 tys. użytkowników miesięcznie
Jury w szczególności zwróci uwagę na
- projekt, funkcjonalność, adaptację do urządzeń mobilnych
- zawartość contentową (treść – czy jest lokalna, a jeśli nie w całości, to jaka część, na ile jest wszechstronna, wykorzystanie grafik, zdjęć, materiałów wideo itp.)
- sposób prezentacji reklam, w tym reklam natywnych i contentowych, innowacyjność w zakresie przekazu reklamowego
- trendy rozwojowe na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy (kształtowanie się liczby użytkowników, zmiana uczestnictwa)
- umiejętność angażowania użytkowników
- potencjał tworzenia subskrypcji i społeczności
- zmiany technologiczne wprowadzone na portalu w ciągu ostatniego roku
Jury zwróci szczególną uwagę na kreatywność, intuicyjność użytkowania, projekt graficzny.
-
Szczególne zasady w Kategorii FOTORELACJA, FOTOREPORTAŻ
Ta nagroda jest przyznawana autorom zdjęć, fotorelacji lub fotoreportażu za szczególnie wyróżniające się prace, opublikowane na stronie internetowej. Jury będzie brało pod uwagę w szczególności:
- wartość artystyczną
- wartość informacyjną
- poziom techniczny
- kompozycję
-
Szczególne zasady w Kategorii REPORTAŻ FILMOWY / FILM / MATERIAŁ WIDEO
Ta nagroda jest przyznawana autorom reportaży filmowych, filmów lub materiałów wideo za szczególnie wyróżniające się prace, opublikowane na stronie internetowej. Jury będzie brało pod uwagę w szczególności:
- wartość artystyczną
- wartość informacyjną
- poziom techniczny
- kompozycję
-
Szczególne zasady dotyczące Nagrody PRO BONO PUBLICO im . Stefana Bratkowskiego
Nagroda, co wyróżnia ją wśród innych, nie ma zamkniętego katalogu kategorii. Mogą być do niej zgłaszane ważne inicjatywy podejmowane przez lokalne redakcje, akcje społeczne realizowane z ich udziałem, ale także autorzy materiałów dziennikarskich podejmujących ważne społecznie tematy, w tym publikacje będące wynikiem śledztw dziennikarskich. Organizator nie wyklucza też wyróżniania osób szczególnie zaangażowanych w działalność społeczną, poświęcających się dla innych, których postawa i poświęcenie są pokazywane w lokalnych mediach. Ważne, aby takie działania wpisywały się w ideę służby publicznej mediów.
-
Zasady szczególne dla kategorii Local Creative Awards
Nagroda zostanie przyznana portalowi internetowemu, który wyróżnia się kreatywnym podejściem w procesie funkcjonowania w sieci, oczywiście z uwzględnieniem lokalnego charakteru. Dotyczy to przede wszystkim wprowadzania w ciągu ostatnich 12 miesięcy innowacyjnych dla danego portalu rozwiązań. (nie muszą to być innowacje w skali ogólnej, a wystarczy, że będą one charakteryzowały się ponadprzeciętnym poziomem nowości i kreatywności w relacji do podobnych mediów). Jury zwróci uwagę w szczególności na:
- Wykorzystanie różnych narzędzi w procesie redakcyjnym – wprowadzenie w dużym wymiarze treści video, audio, w tym podcastów, story
- Zostaną docenione nowe modele biznesowe, a w szczególności działania skłaniajace użytkowników do płacenia za treści, takie jak subskrypcje, programy lojalnościowe
- Budowanie interakcji z użytkownikami
- Kreowanie nowych treści i nowatorskich form przekazu
- Wprowadzanie nowych rozwiązań graficznych
- Wprowadzanie nowych ciekawych funkcjonalności
- Nowe formy w zakresie oferty promocyjno – reklamowej
- Atrakcyjne przedsięwzięcia marketingowe
- Szczególne zasady dotyczące Nagrody Local Economy Award
Nagroda zostanie przyznana za publikację dotyczącą lokalnej tematyki gospodarczej. Jury oceni nie tylko poziom warsztatowy publikacji, ale także sposób komunikatywnego i atrakcyjnego przekazu, ułatwiającego odbiorcy zrozumienie niełatwej tematyki ekonomicznej. Istotna będzie też funkcja informacyjna publikacji dająca możliwość poznania lokalnego życia gospodarczego, osiągnięć przedsiębiorców, często niedużych rodzinnych firm i ich wpływ na życie lokalnych społeczności.
-
W głosowaniu nad wyborem laureatów Konkursu – spośród nominowanych – każdemu z członków jury Konkursu przysługuje jeden głos. Wszyscy członkowie jury mają równe prawo głosu.
-
W czasie finałowego posiedzenie jury przyznawane są nagrody w poszczególnych kategoriach. Nagrodę w danej kategorii uzyskuje ten z nominowanych materiałów, który uzyskał bezwzględną większość głosów. Jeżeli w pierwszym głosowaniu żaden z materiałów nie uzyska bezwzględnej większości głosów, przeprowadza się dyskusję i ponowne głosowanie, w którym wystarczająca do wyłonienia zwycięzcy jest zwykła większość głosów.
-
Z obrad jury sporządza się protokół, a całość obrad jest rejestrowana dźwiękowo i archiwizowana przez Organizatora.
Art. 6 Nagrody
Laureaci/laureatki nagrody “Local Media Awards 2021” w poszczególnych kategoriach otrzymują nagrodę pieniężną w wysokości:
W kategoriach:
- news i reportaż filmowy/relacja wideo/film – I nagroda – 3000 zł, II nagroda – 2000 zł, III nagroda 1000 zł
- w kategorii zdjęcie i fotorelacja – dwie nagrody po 2500 zł
- w kategorii najlepszy portal internetowy dwie nagrody po 5000 zł
- Nagroda Pro Bono Publico im. red. Stefana Bratkowskiego – 10000 zł
- w kategorii Local Economy Award – I nagroda – 3000 zł, II nagroda – 2000 zł, III nagroda – 1000 zł
- w kategorii Local Creative Award – 5000 zł
Nagroda pieniężna przekazywana jest na numer konta bankowego przesłanego przez laureata/tkę Organizatorowi na adres e-mail osoby upoważnionej przez Organizatora. Organizator wypłaca nagrodę z potrąceniem należnego 10 proc. podatku od nagrody.
Termin i miejsce ogłoszenia wyników konkursu oraz wręczenia nagród ustalane są przez Organizatora i podawane do wiadomości na stronie www.localpress.pl.
Nagrody są finansowane przez Organizatora Konkursu oraz przez jego sponsorów i mecenasów.
Art. 7 Uregulowania w sprawie danych osobowych
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją Konkursu jest Stowarzyszenie Mediów Lokalnych z siedzibą: 63-200 Jarocin, ul. Kasprzaka 1A, Organizator Konkursu.
- Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. wyłącznie w celu realizacji Konkursu, zgodnie z zasadami opisanymi w niniejszym Regulaminie.
- Podstawą prawną przetwarzania danych jest dobrowolna zgoda uczestnika. Do wzięcia udziału w Konkursie jest ona niezbędna. Uczestnik Konkursu wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych poprzez dobrowolne i świadome zaznaczenie w formularzu zgłoszeniowym zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Dane osobowe uczestników (imię i nazwisko, dane kontaktowe: e-mail, numer telefonu, adres korespondencyjny) są przetwarzane przez Organizatora w celu przeprowadzenia Konkursu, tj. w celu przyjmowania zgłoszeń, wydania nagród, rozpatrzenia ewentualnych reklamacji, podania do publicznej informacji (strona internetowa Konkursu, media) imion i nazwisk Zwycięzców oraz wykonania niezbędnych obowiązków prawnych Organizatora.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych może być cofnięta w każdym czasie. Jeśli uczestnik Konkursu cofnie zgodę na przetwarzanie danych w celu realizacji Konkursu, jego dane zostaną usunięte i nie będzie dalej mógł brać udziału w Konkursie. Ewentualne wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Każdemu uczestnikowi przysługują prawa:
- dostępu do podanych danych osobowych,
- żądania poprawienia, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania podanych danych osobowych,
- zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
- żądania przeniesienia danych osobowych do innego administratora,
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego w sytuacji, gdy uczestnik uzna, że jego dane osobowe są przetwarzane z naruszeniem przepisów.
- Dane osobowe uczestnika będą przetwarzane wyłącznie w czasie trwania Konkursu. Dane mogą być przechowywane do czasu wygaśnięcia ewentualnych roszczeń, w okresie niezbędnym do wypełnienia celów sprawozdawczych.
- Dane osobowe mogą być przekazane przez Administratora innym podmiotom jedynie w celu realizacji obowiązków Organizatora Konkursu wynikających z Regulaminu i przepisów prawa, np. dostawcom usług IT, usług pocztowych, księgowych.
- W przypadku wyrażenia osobnej zgody dane będą przetwarzane w celach marketingowych oraz w celu wysyłania informacji handlowych Press do czasu jej wycofania.
- Kontakt w sprawach związanych z ochroną danych osobowych przez Administratora: e- mail: [email protected], listowny: ul. Kasprzaka 1A, 63-200 Jarocin.
Art. 8 Postanowienia końcowe
- Wszystkie osoby nominowane w poszczególnych kategoriach oraz nagrodzone, zostaną powiadomione o werdykcie kapituły konkursu telefonicznie lub e-mailowo.
- Rozstrzygnięcie konkursu i wręczenie nagród nastąpi 2 marca 2022 r. podczas gali finałowej konkursu.
- Organizator konkursu zastrzega sobie prawo nieodpłatnej publikacji nominowanych i nagrodzonych materiałów tekstowych, fotograficznych i wideo w wydawnictwach promujących kKonkurs, na portalu www.localpress.pl oraz w prowadzonych mediach społecznościowych. Art. 6 – Przetwarzanie danych osobowych i postanowienia końcowe
- Organizator zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w Regulaminie.
- Organizator zastrzega sobie prawo odwołania Konkursu bez podania przyczyny.
- Zgłoszenie uczestnictwa w konkursie jest równoznaczne z przyjęciem warunków niniejszego regulaminu, wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, publikację wizerunku oraz autorskiego utworu uczestnika.
- Więcej informacji na temat konkursu udziela: Biuro Zarządu, Julia Piotrowicz e-mail: [email protected]
Jarocin, w grudniu 2021 roku.